Kettingrevisie

Distributieketting Audi, Volkswagen, Skoda en Seat; oplosbaar probleem!

Met de TFSI en TSI motoren gaf het VAG-concern vorm aan de nieuwe trend: zuinige en daardoor milieuvriendelijkere motoren die desondanks een behoorlijk vermogen op de wielen weten te brengen. Deze technische hoogstandjes kennen echter ook enkele mindere kantjes. De distributieketting is er duidelijk één van. De ketting kan oprekken (slepende, schrapende geluiden in de motor), overslaan of breken (met ernstige motorschade als gevolg).

Opgerekte distributieketting

Wat merk ik van een opgerekte ketting?

Een oprekkende ketting maakt zich kenbaar door een geluid vanuit de motor. Het begint met een miniem geluidje. Geleidelijk aan wordt het slepende, ratelende motorgeluid sterker. Bij een koude start of fors optrekken is het sterker. Uiteindelijk is het altijd duidelijk hoorbaar.

Let op: doorrijden is niet zonder risico! Wanneer een waarschuwingslampje aangeeft dat er een fout in het motormanagement zit, neemt dat risico fors toe. Een uiterst kostbare motorschade ligt op de loer! Wanneer de distributieketting namelijk een tand van het tandwiel overslaat of zelfs breekt, gaan de kleppen op het verkeerde moment open. In het ergste geval raken de kleppen de zuiger. Gescheurde kleppen, kapotte zuigers en zelfs verbogen drijfstangen kunnen het gevolg zijn!

De oorzaak van een opgerekte ketting

Soms is het te wijten aan slijtage, soms aan een haperende kettingspanner. Vaak is het echter een combinatie. De taak van de op oliedruk werkende spanner is duidelijk: ketting spannen. Wanneer er geen oliedruk is (wanneer de motor niet loopt) voorkomt een blokkeerinrichting, dat de ketting te los komt te liggen. Faalt deze blokkeerinrichting dan hoort u dat bij het starten. In het ergste geval slaat ketting één of meerdere tandjes over of breekt zelfs. Gelukkig kunt u dat voorkomen door direct contact met ons op te nemen! Hoewel ‘leeftijd’ dus een rol speelt zien we helaas ook auto’s met relatief weinig kilometers (al vanaf 50.000) met dit probleem.

Neem contact met ons op

1833 Harvard St NW, Washington, D.C., DC 20009, USA

555-555-5555

Example@mail.com

Praat met ons!

Onze oplossing

BVR Automotive is gespecialiseerd in dit soort reparatie's. Speciaal voor dit probleem hebben we een uniek aanbod:


  • We vernieuwen de distributieketting, de geleiderails en de spanner; voor gemodificeerde variant.
  • We vernieuwen alle afdichtingen die er deel van uitmaken;
  • We vervangen de motorolie inclusief het oliefilter;
  • Wij vernieuwen de koelvloeistof;
  • We wissen het foutgeheugen en lezen alle componenten opnieuw in



Uiteraard maken we bij deze reparatie alleen gebruik van originele VAG-onderdelen.

Door onze expertise en bezit van speciaal gereedschappen kunnen wij reparatie's uitvoeren aan personenauto's van de VAG groep tegen gunstige tarieven.

Onze prijzen voor een aantal motoren

  • 1.2 TSI 12V o.a. Polo: € 749,-
  • 1.2 TSI: € 849,-
  • 1.4 TSI 122/125pk incl nokkenasversteller: € 1249,-
  • 1.4 TSI TwinCharge incl nokkenasversteller: € 1350,-
  • 1.8 TSI (A3 & Leon): € 1099,-
  • 2.0 TSI (Golf 6 basis): € 1099,-
  • 2.0 TSI (Golf 7 basis): € 1250,-
  • 2.0 TFSI (Nokkenasketting): € 499,-
  • 1.8 & 2.0 TFSI (Audi A4, A5 & A6): € 1299,-
  • 3.0 TFSI (Audi S4, A6 & A7): € 3.999,-
  • 3.0 BiTDI (Audi A6 & A7): € 5.499,-
  • 3.2 V6 (Golf 4, 5 R32 & A3): € 2150,-
  • 3.6 V6 (Passat R36 ): € 2150,-


*Alle prijzen zijn inclusief BTW


Voor overige auto’s en motoren, neem contact met ons op voor een prijsopgave. Op basis van uw kenteken of chassisnummer kunnen wij een exacte prijsopgave doen.

Neem contact met ons op

Neem contact met ons op

1833 Harvard St NW, Washington, D.C., DC 20009, USA

555-555-5555

Example@mail.com

Praat met ons!

Share by: