Dynamic Flush

Uniek en nieuw in Nederland: Dynamic Flush Motor Detox Behandeling. Wij toveren weer een lach op uw gezicht!

Herinner je die glimlach op je gezicht nog toen je voor de eerste keer in je auto reed? Dynamic Flush kan je dat gevoel weer teruggeven met een Motor Detox Behandeling. Betere prestaties en rijbeleving, voelbaar betere reactie op het gaspedaal, beter doseerbaar motorvermogen, meer souplesse en minder geluid, uw auto voelt weer aan als nieuw zoals die eerste keer.
Dynamic Flush Detox Behandeling

Onze Motor Detox Machine verwijdert alle sporen van vervuiling uit het oliecircuit van uw motor.

BVR Automotive biedt als een van de weinige bedrijven in Nederland "Dynamic Flush" aan;

Om het brandstofverbruik en de uitstoot van schadelijke gassen van auto’s te verminderen, zijn autofabrikanten verplicht om hun motoren steeds efficiënter en schoner te maken. Om de prestaties van de motor optimaal te houden, worden geavanceerde technologieën toegepast. De essentiële motorolie krijgt hierdoor een steeds zwaardere taak.

De meest toegepaste technologieën zijn uitlaatgasrecirculatie (EGR), directe brandstofinspuiting, turbo, compressoren, directe inspuiting, downsizing of een combinatie hiervan. Ondanks al deze ingrepen worden de motoren toch steeds sterker en als gevolg steeds zwaarder belast.

Minder vaak naar de garage


Bovendien hoeven auto’s volgens voorschrift van de fabrikant steeds minder vaak naar de garage om olie te verversen en het oliefilter te vervangen. Fabrikanten doen dit om hun klanten te ontlasten en de onderhoudskosten zo laag mogelijk te houden. En of dit allemaal nog niet genoeg is, worden brandstofleveranciers verplicht om ethanol aan benzine toe te voegen om vervuiling te verminderen. Deze brandstoffen zijn bekend als bijvoorbeeld Euro 95 met maximaal vijf procent Ethanol, E10 met tien procent ethanol en Blue One met 15 procent ethanol.

Dat is goed voor het milieu, maar ethanol heeft een neveneffect en veroorzaakt chemische reacties binnenin de motor die de kwaliteit en positieve eigenschappen van olie negatief aantast. De ethanol wordt als vloeistof aan de brandstof toegevoegd en in de ethanol zit zuurstof. Bij alle verbrandingsmotoren lekt een klein deel van de brandstof langs de zuigers en zuigerveren naar het carter met daarin de motorolie.

Motor-prestaties overstijgen oliespecificatie

In motoren moet de motorolie dus in een steeds complexere omgeving en zwaarder wordende omstandigheden zijn werk kunnen blijven doen: smeren, koelen en vuil afvoeren. Hoewel fabrikanten hun olie blijven doorontwikkelen en verbeteren, zit er aan alles een grens. Olie zit vol met allerlei toevoegingen (additieven) om optimaal te kunnen presteren. Maar ook olie wordt oud en de de werking ervan wordt steeds minder, waardoor het regelmatig ververst moet worden.

Zoals gezegd worden automotoren steeds kleiner, maar neemt tegelijkertijd het vermogen en de trekkracht (koppel) en hiermee de vermogensconcentratie toe. Dit vereist een sterk verhoogde thermische energieoverdracht om de optimale werktemperatuur van de motor binnen veilige marges te houden. Omdat motoren steeds kleiner worden, wordt tevens de hoeveelheid motorolie en koelvloeistof minder. Dit vraagt veel van de olie en in sommige situaties overstijgen de karakteristieken van de motor zelfs de specificaties en prestaties van olie.

Smering, koeling en oxidatie


Als ethanol en water zich met elkaar mengen, ontstaat er een witte melkachtige emulsie en na verloop van tijd sludge of drab. De drab bedekt de oppervlaktes van de onderdelen die door de olie gesmeerd en gekoeld moeten worden. De smering en koeling worden slechter en door het water in de drab gaan de metalen onderdelen oxideren.

Bovendien maakt het water zuren aan die corrosie veroorzaken en de kwaliteit van de olie verder verslechteren. Als de motor niet draait, zakt het water/ethanol mengsel naar de bodem van het oliecarter. Als de laag water en ethanol dik genoeg wordt, bereikt het de aanzuigbuis van de oliepomp. Als de motor vervolgens gestart wordt, zuigt de oliepomp water en ethanol op en pompt dit via de oliekanalen door het motorblok waardoor kostbare schade ontstaat.

Onze Motor Detox Machine verwijdert alle sporen van vervuiling uit het oliecircuit van uw motor. Hoe werkt dat?

Onze Motor Detox Machine werkt middels een volledig geautomatiseerd proces, waarbij een speciale voorverwarmde minerale spoel olie tijdens het programma onder druk door het oliecircuit van de motor wordt gepompt. Alle verontreiniging blijft achter in het filter van de machine. In de dynamische modus gebeurt dit gedeeltelijk met lopende motor voor een nog effectiever resultaat: een brandschoon oliecircuit vrij van sludge en koolaanslag waardoor de nieuwe motorolie maximaal kan presteren. Dit heeft een enorm positief effect op het brandstofverbruik, CO uitstoot, motorvermogen en rijbeleving.

Onze Tarieven.

Op een enkele uitzondering na zijn onderstaand de prijzen voor de behandeling verschillende motortypen. We hanteren nu speciale lage introductieprijzen om het laagdrempelig te starten in Nederland.

Dynamische behandeling voor 2, 3 en 4 cilinder motoren  € 229,–

Dynamische behandeling voor 5 en 6 cilinder motoren  € 249,–

Dynamische behandeling voor 8, 10 en 12 cilinder motoren € 269,–

De getoonde prijzen zijn exclusief de olieservice ( motorolie en oliefilter )

Wij werken uitsluitend met Castrol® olie.

Mocht u twijfelen of een behandeling nodig is bij uw auto kunt u altijd contact opnemen met ons.

Share by: